گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰

گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰

ایزو ۲۹۹۹۰ یک استاندارد بین المللی سیستم مدیریت خدمات برای آموزش غیر رسمی است که بدنبال بهبود و توسعه خدمات آموزش غیر رسمی می‌باشد. کنترل کردن کیفیت آموزش یا همان بالا بردن کیفیت یادگیری آموزشهای داده شده برای سازمانهاییکه آموزش و یادگیری کارکنشان برایشان مهم می‌باشد بسیار ضروری و لازم است. استاندارد ISO 29990 باعث میشود یک یکپارچه گی و نظم خاصی درخدمات آموزشی فراهم شود. چند سالی است که اکثر شرکتهای جهان داشتن یک دانش مشترک را باعث موفقیت بیشتر خود میدانند و استفاده از موسسات غیر رسمی آموزشی رابعنوان یک سرویس غیر تجاری مهم قلمداد می‌کنند و اینجاست که مهم بودن گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ بسیار به چشم می آید. امروزه اکثر شرکتها و سازمانهایی که درحوزه آموزش فعالیت میکنند می‌توانند با دریافت مدرک ایزو ۲۹۹۹۰ تمام مراحل و فرآیندهای آموزشی مجموعه خود را مدیریت کنند. ازسال ۱۹۹۹ میلادی تا سال ۲۰۱۰ میلادی استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ بعنوان راهنمایی و مدیریت کیفیت در آموزش مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی سازمان استاندارد جهانی در سال ۲۰۱۰ ورژن جدیدی از استاندارد در حوزه خدمات آموزشی را بعنوان خدمات یادگیری برای آموزش های غیر رسمی نیز تهیه و تدوین کرد و بانام ایزو ۲۹۹۹۰ آن را منتشر نمود.

جهت آشنایی شما مخاطبین و‌متفاضیان محترم ایزو ۱۰۰۱۵ و ایزو ۲۹۹۹۰ تعدادی از تفاوتهای هردو استاندارد رابررسی میکنیم تا جهت دریافت گواهی تصمیم درست رااتخاذ نمایید. درابتدا باید بیان شود گواهی نامه ایزو ۱۰۰۱۵ به عنوان راهنما و هادی موسسات آموزشی فقط عمل میکند ولی گواهی نامه ایزو ۲۹۹۹۰ دارای قوانین و ملزوماتی می‌باشد و خب طبیعتا شامل ممیزی و صدور گواهینامه میگردد. تفاوت دوم این است که ایتاندارد ۱۰۰۱۵ فرآیند آموزش برایش مهم می‌باشد ولی در استاندارد ۲۹۹۹۰ یادگیری اهمیت دارد و علاوه بر فرآیند آموزش فرآیندهای قبل و بعد ارائه خدمات آموزشی نیز اهمیت بسیاری دارد. دراصل میتوان گفت نکته مهمی که ایزو ۲۹۹۹۰ رااز ایزو ۱۰۰۱۵ متمایز و‌ برتر میکند این موضوع بوده که علاوه برمواردی مثل نیاز سنجی، طرح ریزی، اجرا و ارزیابی و کنترل و اثر بخشی دورها های آموزشی بحث ریسک ها و موارد مالی هم اهمیت ویژه ای دارند. تفاوت بعدی این است که استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ فرآیندهای درونی یک سازمان رابررسی میکند و شامل تمامی سازمانها چه دولتی و چه نظامی و حتی صنعتی میشود ولی ایزو ۲۹۹۹۰ بغیر از موارد بالا شامل مراکزی که آموزش های غیر رسمی هم دارند میشود مانند سازمانهای و آموزشگاه های غیر انتفاعی‌. استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ بنیاز بازار کاری ندارد و فقط مباحث درون سازمانی رابررسی میکند ولی استاندارد ایزو ۲۹۹۹۰ به تقاضای بازار اهمیت میدهد و در زمینه ارائه خدمات یادگیری همیشه بازنگری و تحقیق میکند. درکل بابیان این تفاوت‌ها به این نتیجه میرسیم که ایزو ۲۹۹۹۰ بغیر ازبحث آموزش به یادگیری و کسب مهارتهای لازم اهمیت میدهد و ایزو ۱۰۰۱۵ فقط به فرآیند آموزش اهمیت میدهد.

مزایای اخذ گواهی نامه ISO 29990

وقتی شرکت یا سازمانی گواهی ۲۹۹۹۰ رادریافت میکند نشان دهنده این است که کلیه خدمات آموزشی راباکیفیت بالا ارائه میدهد و یادگیری و نتیجه کار هم برایش بسیار مهم می‌باشد. دربارهای رقابتی امروزه سازمانها و شرکتها بطور بسیار جدی بدنبال آموزش کارکنان خود هستند و داشتن گواهی ۲۹۹۹۰ باعث جهانی شدن و رقابت جهانی میشود. وقتی سازمانی استاندارد ایزو ۲۹۹۹۰ راداسته باشد درانجام فرآیندها و پروژه ها موفق عمل میکند و باعث میشود براحتی بتواند گواهینامه های بین المللی باکدهای ریجستری و قابل پیگیری را دریافت نمایند. ایجاد رضایت و احساس اطمینان خاطر درمشتریان یکی دیگر از مزیت‌های دریافت ایزو ۲۹۹۹۰ خواهد بود. مهم ترین نکته مثبتی که از دریافت این گواهی شامل حال موسسات و شرکتها میشود این است که بابالا رفتن افزایش سطح کیفیت خدمات آموزشی یک سیستم مدیریتی توانا و کارآمد ایجاد میشود و این یعنی ایجاد یک توسعه پایدار درآن سازمان.

گواهی نامه ISO 29990  برای چه سازمانهایی قابل استفاده است؟

ایزو ۲۹۹۹۰ شامل حال موسسات آموزشی غیر رسمی میشود یعنی بادادن آموزش های منظم و سازمانی به یکسری مخاطبان خاص که جز نظام آموزشی رسمی نیستند شامل حال این گواهی نامه میشوند. بطور مثال می‌توان مراکزی مانند موسسات زبانهای خارجی، کالج های خصوصی و موسسات و آموزشگاههای مهارتی و حتی دانشکده های خصوصی هنرهای رزمی و آموزشگاههای IT جز سازمانهایی هستند که می‌توانند این استاندارد را دریافت نمایند. ایزو ۲۹۹۹۰ ملزومات و قوانینی را ارائه میدهد که سازمانها و شرکتها جهت اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت همچون مدیریت افراد سازمان و مدیریت مالی و حسابداری و مدیریت ریسک هایی که اتفاق می افتد به این نوع گواهی نامه نیاز دارند. ایزو ۲۹۹۹۰ به جای بیان کردن کلمه آموزش به بیان کلمه یادگیری پرداخته است و تمام اهدافش را برروی یادگیری افراد آموزش دیده متمرکز میکند و نتایج فرآیند یادگیری را بررسی میکند و برای نتیجه بهتر برروی یادگیری تمرکز بیشتری میکند.
گروه سپاهان بابهره گیری از مشاوران و کارشناسان مجرب و حرفه ای با علم و دانش بالا آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات برتر همراه با مشاوره و‌کارشناسی صفر تا صد بصورت رایگان می‌باشد. قطعا شما مدیران و‌مسئولان توانا و کارآمد مراکز آموزشی و آموزشهای غیر رسمی و غیر انتفاعی باکمی تحقیق و دانش میتوانید شرکت ما رابا دیگران همکاران مقایسه کنید و مشاهده کنید که مدارک معتبر و قابل ریجستری رابا قیمتهای مناسب درزمان مناسب خدمت متقاضیان ارائه میدهیم.