اخذ مجوز اداره کار

اخذ مجوز اداره کار

اخذ مجوز اداره کار ویا دریافت مجوز صلاحیت اداره کار یکی میباشندکه درداخل کشور متقاضیان متعددی رادارا میباشداین مجوز با دریافت صلاحیت شرکتهای پیمانکاری فرق میکند چون مجوز اداره کار ازمراکز استانها اخذ میشود درصورتیکه دریافت صلاحیت سازمانهای پیمانکاری ازسوی سازمانهای رفاه اجتماعی و باروشهای دیگر صادر میگرددتا متقاضیان بتوانند دریکی از رشته های مربوطه درداخل کشور فعالیتی داشته باشند.

اخذ مجوز اداره کار تنهااز طریق استانیکه خودنهاد دران واقع شدست صادر میشود و تحت هیچ شرایطی نمیتوان باروشهای دیگراین مجوز رادریافت کرد.این مراکز نیزمانند دیگر استانداردها بایددر ابتدا زمینه فعالیت خودرا مشخص کنندتا روش کار و مراحل دریافت کردن مجوز مشخص گردد. مراکزکه میخواهند صلاحیت ایمنی پیمانکاری رادر کشوردریافت کنند بایدیکی از مجوزها ویا رتبه اداره کار رادر ابتدا دریافت کنندتا بتوانند مراحل بعدی فعالیتهای خودرادر سطح کشور انجام دهند.

استاندارد اداره کار درسطح کشور بطور معمول بابت سازمانهای خدماتی صادر میشود یعنی ارگانهایی میتواننداز مجوزها دریافت کنندکه زمینه فعالیت انها خدماتیست. دراین صورت میتوانند بمنظور دریافت صلاحیت بسازمانهای مورد نظر مراجعه کنند نهادهای مورد نظر دراین راستا میتواننداز مراکز مشاوره نیزکمک گیرند و بامراجعه کردن باین نهادها سوالات و مشاورههای لازم دراین موردرا بدست اورند ناگفته نماندکه تمامی خدمات رسانی سازمانهای مشاوره دهنده درداخل کشور بصورت رایگان میباشد و هیچ هزینه ای رابدنبال نخواهند داشت بنابراین توصیه میشودکه نهادهای نوپا بدین ارگان مراجعه کرده وتا حدودی سوالات خودرا پرسیده و باکمی اطلاعات از ن نهاد خارج شود. مدیرانیکه بابت اینمراکز بعنوان مدیرعامل منسوب میشوند بایداز مدرک مورد نظر برخوردار بوده باشند مدرک مورد نیازبرای این نهادها اینست فردباید دارای مدرک فوق دیپلم میباشدکه فرد مورد نظراین مدرک رادارا باشد تابعنوان مدیرعامل منسوب گردد درغیر اینصورت فردباید دورههای مربوطه راطی کند و مدرک مورد نظر خودرا بسازمانهای صادر کننده ارائه دهند. نهادهای مورد نظر حتما شرکت خودرا درسطح استان تاسیس کرده و ادرس انرابه کارفرمایان خودابلاغ کنند تادراین زمینه مشکلی وجود نداشته باشدان مراکزباید اظهارنامه مالیاتی شرکت خودرا همراه مدارک و اطلاعات موجود بکارفرمایان خودتسلیم کنند البته شرکتهای نوپا دراین زمینه نیازبه ارائه دادن اظهارنامه مالیاتی نیستند درکشورهای جهان هرشرکتیکه بخواهد فعالیتی راشروع کندباید مجوز کار رادر فعالیت کاری خودداشته باشد درغیر اینصورت فعالیت نهاد مورد نظردر کشور غیر قانونی بودست ودر صورت مشاهده شدن مورد تعلیق قرار میگیرند.

مراکز متقاضی مجوز اداره کار بایستی تمامی پرسنل خودرانیز بیمه کنند و مدارک مربوطه رابکارفرمایان مربوطه ارائه دهند تااین موردنیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. در ین فرایند بایدتعداد کارکنان مشغول نیزدر سطح سازمان مشخص گردد زمانیکه تعداد پرسنل مشغول درنهاد مربوطه بیشتراز 10 نفر بوده باشد بایددر سطح مرکز طرح طبقه بندی مشاغل نیزبدرستی صورت پذیرد و مدارک حاصل ازاین فرایندهای نیزبا تمامی اطلاعات موجودبه سازمان مربوطه ارائه گردد. شرکتهای مورد نظر دقت داشته باشندکه مدت زمان دریافت کردن مجوز اداره کار درحدود 3تا 4 ماه زمانبرست وباید دراین برهه زمانی صبر داشته باشند و فعالیتهای مرکز مورد نظر خودرا زیر نظر داشته باشند و عجله ای دراین زمینه نداشته باشند. و مدت زمان اعتبار مجوز بعداز صادر شدن سه سال بودست و بعداز گذشت اینمدت نهاد مورد نظرباید مجوز خودرا دوباره باروشهای خاص خودتمدید کند تابتواند دوباره بفعالیتها مورد نظردر کشور ادامه دهد البته بابت دریافت کردن همین مدرک درکشوربرای مدیران نیزیک دوره خاصی رابرگزار میکنند تامدیران دراین دوره شرکت میکنندتا بتواننددر فرایند دریافت کردن مدرک مورد نظر موفق بوده باشند.